چند نکته برای ایمن نگه داشتن حیوانات خانگی در هوای سرد

چند نکته برای ایمن نگه داشتن حیوانات خانگی در هوای سرد

چند نکته برای ایمن نگه داشتن حیوانات خانگی در هوای سرد

در این مقاله از مجموعه مقالات نگهداری حیوانات خانگی به چند نکته برای ایمن نگه داشتن حیوانات خانگی در هوای سرد می پردازیم. اگرچه زمستان زمان مناسبی بودن در کنار دوست پشمالوی خود و گرم نگه داشتن یکدیگر است، اما گردش در فضای باز در دمای انجماد می تواند حیوان خانگی شما را در معرض انواع خطرات احتمالی قرار دهد. برای برخی از دوستان بسیار پشمالوی ما، هوای سرد و زمستان بهترین بخش سال است و برای برخی دیگر، هوای سرد چندان خوشایند نیست. بنابراین بهتر است قبل از پایین آمدن دما، نکات ایمنی برای محافظت از حیوان خانگی خود در روزهای سرد را بدانید که بهترین دوست شما در تمام طول فصل امن و راحت خواهد ماند.

مصرف غذای حیوان خانگی خود را مدیریت کنید

درست مانند انسان‌ها، سگ‌ها و گربه‌ها برای انرژی به کالری نیاز دارند. همان طور که می‌دانید همانند بدن انسان‌ها، سگ‌ها و حیوانات دیگر نیز کالری دریافتی از طریق غذا را برای فعالیت‌هایی همچون ورزش و گرم نگه داشتن بدن تبدیل می‌کند.

بسته به وزن و نوع پشم حیوان خانگی شما، تعداد کالری مورد نیاز آنها متفاوت است. سگ‌ها و گربه‌ها با چربی بدن کم و پوشش نازک یا بدون مو ممکن است در زمستان برای حفظ گرمای بدن خود به کالری بیشتری نیاز داشته باشند. طبق گفته petMD، حیوانات خانگی با تراکم چربی بالاتر و پوشش ضخیم ممکن است در زمستان به کالری کمتری نیاز داشته باشند زیرا بهتر از سرما محافظت می شوند و نیازی به صرف انرژی بیش از حد ندارند.

در فصل سرما خانه خود را به مکانی امن برای حیوان خانگی تبدیل کنید

پس از رسیدن هوای سرد، دوست چهار پا شما احتمالاً زمان بیشتری را در داخل خانه سپری می کند و ایمن نگه داشتن حیوان خانگی شما در زمستان نیاز به کوشش بیشتری در فصل جدید دارد. به عنوان مثال، حیوانات خانگی را از بخاری‌های و وسایل گرم کننده دور نگه دارید و همیشه قبل از اینکه سگ یا گربه خود را در خانه تنها بگذارید، از خاموش بودن بخاری اطمینان حاصل کنید. اگر ترجیح می دهید در کنار شومینه گرم شوید، مراقب باشید که حیوان خانگی شما خیلی نزدیک نشود.

این فصل همچنین زمان بیشتری را برای حواس پرتی و بازیگوشی حییوان خانگی شما فراهم می‌کند بنابراین نیاز است تا محیط خانه را به مکانی امن تر برای حیوان خانگی خود تبدیل کنید و از قرار دادن وسایل اضافی که می‌تواند سلامتی حیوان خانگی شما را به خطر بیاندازد اجتناب کنید.

همچنین اگر در فصل سرما یخ‌ها و برف‌های اطراف خانه‌تان را ذوب می‌کنید، مطمئن شوید که محصولات ایمن را برای حیوانات خانگی خود انتخاب کنید. به گفته American Kennel Club، مذاب های معمولی مانند کلرید کلسیم و کلرید سدیم می‌توانند با تحریک پنجه‌ها و پشم‌های دوست پشمالوی شما موجب بیماری حیوان شما شوند.

از پنجه‌های حیوان خانگی خود محافظت کنید.

حتی در اوج زمستان، سگ‌ها هنوز باید مدتی را در خارج از منزل سپری کنند تا ورزش روزانه خود را انجام دهند. این یعنی در آب و هوای سرد و زمستانی حیوان خانگی شما برای گردش ممکن است مجبور به پیاده روی بر سطوح یخ زده و ناهموار پوشیده از سنگ نمک و مواد شیمیایی یخ زدا است.

پس از بازگشت به داخل خانه، پنجه‌های حیوان خانگی خود را به طور کامل پاک کنید تا هرگونه مواد شیمیایی یا زباله های احتمالی را از بین ببرید.

مدیریت زمان در فضای باز

عادت دادن سگ‌ها و گربه‌ها به آب و هوای زمستانی می‌تواند به بدن حیوانات خانگی را برای سازگاری با دمای انجماد آماده کند. هر زمان که با هم بیرون می روید، لوازم و اقدامات احتیاطی مناسب را رعایت کنید.

قبل از بیرون رفتن  بهتر است که حیوان خانگی شما علاوه بر داشتن میکروچیپ به قلاده نیز مجهز باشد، به خصوص اگر برف روی زمین باشد. برف می‌تواند عطرها و بوهای آشنا را برای حیوان خانگی شما محو کند و در صورت گم شدن، یافتن راه خانه را برای آنها دشوارتر کند. همچنین شما باید اطمینان حاصل کنید که اطلاعات ثبت شده در میکروچیپ حیوان خانگی شما به روز و آپدیت باشد.

چند نکته برای ایمن نگه داشتن حیوانات خانگی در هوای سرد 2
چند نکته برای ایمن نگه داشتن حیوانات خانگی در هوای سرد چند نکته برای ایمن نگه داشتن حیوانات خانگی در هوای سرد

قبل از اینکه حیوان خانگی خود را بیرون ببرید، باید میزان نور روز را نیز در نظر بگیرید. همانطور که روزها کوتاه‌تر می‌شوند، باید مطمئن شوید که قبل از اینکه هوا خیلی تاریک شود، به داخل خانه برگشته باشید. اگر سگتان را بعد از غروب آفتاب پیاده‌روی می‌کنید، از قلاده‌هایی استفاده کنید که در تاریکی شب به عنوان راهنما عمل می‌کنند و از خود نور ساطع می‌کنند.

وجود فضایی برای ادرار کردن در داخل خانه

اگرچه بسیاری از سگ‌ها برای ادرار کردن در فضای باز آموزش دیده‌اند، اما در روزهای سخت زمستانی ممکن است این امکان برای آن‌ها فراهم نباشد. نگه داشتن برخی از پدهای آموزشی به ویژه در زمانی که آب و هوا خیلی ناخوشایند است مفید است. پدهای آموزشی را در قسمت گرم خانه خود قرار دهید و مطمئن شوید که توله سگ شما به درستی آموزش دیده است. در مواردی که حیوان خانگی شما باید برای ادرا کردن به بیرون خانه برود، بهتر است تکه‌ای از برف (در صورت امکان نزدیک به خانه‌تان) را با بیل بردارید تا مکانی مشخص برای رفتن به آن‌ها بدهید.

گربه ها همچنین در هوای سرد به مکانی گرم برای ادرار کردن نیاز دارند. اگرچه بسیاری از والدین گربه‌ها ممکن است مکان تعبیه شده برای این منظور را در مکان هایی مانند گاراژ یا زیرزمین دور از چشم نگه دارند، اما این نقاط ممکن است در زمستان برای گربه ها خیلی سرد باشد. بنابراین بهتر است محل ادرار را به یک منطقه مناسب از خانه خود منتقل کنید که بچه گربه شما بتواند به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

یک کیت کمک های اولیه حیوان خانگی بسازید .

آی و هوای زمستان احتمالاتی همچون قطعی برق و مسدود شدن مسیرهای عبور و مرور را به شدت افزایش می‌دهد. بنابراین بهتر است همیشه برای روبرو شدت با چنین شرایطی آماده باشید و همیشه و در شرایط اضطراری و شرایطی که به دامپزشک دسترسی ندارید باید یک کیت کمک‌های اولیه حیوان خانگی با موارد زیر تهیه کنید:

نوار بانداژ چسب دار
موچین
آب اکسیژنه
توپ های پنبه‌ای
آسپرین
پماد آنتی باکتریال
داروی ضد اسهال
حوله
قیچی
پد گاز
دستکش لاتکس

  • علاوه بر این، شما باید یک منبع چهار روزه از غذا و آب حیوانات خانگی که به راحتی ذخیره می شوند را نگه دارید. هر دارویی را که دوست چهارپای شما ممکن است نیاز داشته باشد نیز ذخیره کنید.

    علائم سرمازدگی و هیپوترمی را بشناسید .

    اگرچه نادر است، اما سرمازدگی و هیپوترمی می‌تواند برای حیوانات خانگی که در معرض هوای شدید سرد قرار دارند کشنده باشد. بنابراین نیاز است زمانی را که سگ یا گربه شما در فضای باز می گذراند، محدود کنید و مراقب علائم و نشانه‌های این بیماری باشید.

    حیوانات خانگی مرطوب یا خیس بیشتر مستعد سرمازدگی هستند. سرمازدگی می‌تواند آسیب‌های پوستی بسیاری را برای حیوان خانگی شما به همراه داشته باشد.. علائمی همچون بروز رنگ آبی یا خاکستری در جایی که پوست درگیر است، تورم، لکه های پوستی مرده، تاول و سردی می‌تواند نشان دهنده سرمازدگی باشند.

    هیپوترمی نیز زمانی اتفاق می‌افتد که دمای بدن حیوانات خانگی بسیار پایین‌تر از حد معمول باشد. علائم این بیماری عبارتند از دشواری تنفس، سفتی عضلات، ضعف و حتی کما. اگر شک دارید حیوان خانگی شما دچار سرمازدگی یا هیپوترمی شده است، آن‌ها را به یک منطقه گرم و خشک منتقل کنید و بلافاصله با دامپزشک خود تماس بگیرید.

    مراقب نظافت حیوان خانگی خود در فصل سرد باشید .

    ممکن است وسوسه شوید که از پشم حیوان خانگی خود را در ماه های غافل شوید و اجازه دهید که بیش از حد رشد کنند، اما زمستان در واقع زمان حیاتی برای نظافت است. در صورت چنین کاری شما باید بیشتر از قبل نظافت را در مورد حیوان خانگی خود لحاظ کنید. به عنوان مثال نیاز است که پشم حیوان خود را به طور منظم شانه کنید. صبر کردن تا بهار فقط شانه زدن را برای شما دشوارتر و برای حیوان خانگی‌تان دردناک می‌کند. علاوه بر این، کوتاه کردن موهای های حیوان خانگی می‌تواند از تماس بیش از حد حیوان با سطوحی که احتمالا در زمستان بهیا نمک آغشته شده‌اند، جلوگیری کند.  از آنجایی که استحمام منظم به جلوگیری از خشکی پوست کمک می کند، رعایت برنامه زمانی حمام حیوان خانگی نیز در فصل زمستان مهم است.

    زیر ماشین خود را چک کنید .

    چند نکته برای ایمن نگه داشتن حیوانات خانگی در هوای سرد چند نکته برای ایمن نگه داشتن حیوانات خانگی در هوای سرد

    حیوانات خانگی مخصوصاً گربه ها ممکن است ماشین شما را مکانی گرم و دنج برای استراحت کردن در نظر بگیرند. در واقع، بسیاری از آن‌ها در فصل سرد در زیر کاپوت، بالای چرخ‌ها و در دیگر فضاهای بسته خودرو پنهان می‌شوند. بنابراین در فصل زمستان بهتر است زیر خودروی خود را چک کنید و کاپوت آن را بکوبید تا هر گربه نشینی را مبهوت کنید. حتی اگر گربه ندارید، این نکته هنوز هم یک نکته ایمنی عالی برای حیوانات خانگی در زمستان است، زیرا حیوانات ولگرد می‌توانند زیر وسیله نقلیه شما مخفی شوند.

    در نهایت باید گفت که زمستان فرصت‌هایی برای بازی در برف، کاوش در مناظر زیبای یخبندان و گرم ماندن در کنار شومینه فراهم می‌کند. اما می‌تواند خطراتی را برای حیوانات خانگی شما به همراه آورد. ایمن نگه داشتن حیوان خانگی خود در هوای سرد ضروری است، اما اگر آماده باشید کار سختی نخواهد بود. کوشا ماندن بهترین کاری است که می توانید به عنوان والدین حیوان خانگی انجام دهید. برای ماه های سرد از قبل برنامه ریزی کنید، بدانید سرما برای حیوان خانگی شما چقدر ممکن است دشوار باشد و برای مدیریت انواع سناریوها آماده باشید.

    تهیه شده توسط های ربیت 

  • ارسال دیدگاه

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *